Symposium over duurzaamheid in onderwijs

De Stichting Brabantse Hogescholen en de Stichting Duurzaam Hoger Onderwijs (DHO) houden ter afsluiting van het project Cirrus op vrijdag 10 oktober een symposium over duurzaamheid in het onderwijs.
Tijdens het symposium geven verschillende gastsprekers hun visie over dit onderwerp. Thema’s als hoe introduceer je duurzaamheid in het onderwijs, hoe geef je vorm aan duurzame ontwikkeling in het leerplan en hoe organiseer je interdisciplinair onderwijs in duurzaamheid zullen aan bod komen.
Het project Cirrus startte vier jaar geleden bij de technische opleidingen van de Hogeschool Brabant. Het had tot doel duurzaamheid in het onderwijs te integreren. In navolging van de Hogeschool Brabant hebben de afgelopen jaren ook andere hogescholen zich hiermee bezig gehouden. Tijdens het symposium zal de voorlopige balans van de ervaringen met duurzaamheid in het onderwijs worden gemaakt.
De dag begint om 10.00 uur bij de Philharmonie aan de Oude Goirleseweg in Tilburg. Aanmelden kan bij Joris van Winsen, tel. 020-5255407 of mailen naar hbohandvest@dho21.nl. (KvdL)