Theaterclub voor Bossche studenten

Bossche studenten die altijd al toneel hebben willen spelen, maar geen zin hebben om ellenlange teksten van Shakespeare uit het hoofd te leren, kunnen binnenkort hun kans waar maken bij het studententheater.
Judith Heijmans, eerstejaarsstudent Culturele & Maatschappelijke Vorming aan de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch is bezig samen met studentensportvereniging LVS een theaterclub op te zetten. ‘Het gaat vooral om het leren toneelspelen, de improvisatie, de ontspanning en het spel en niet zozeer het toewerken naar een productie.’ Ze denkt dat studenten naast hun huiswerk niet nog eens teksten willen instuderen.
Om vooraf de meningen te peilen onder de studenten heeft Heijmans op de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, de Akademie voor Beeldende Kunst en Vormgeving en de Bossche PABO enquêtes neergelegd. ‘Ik wil graag weten wat studenten willen. Misschien vinden ze het toch wel leuk om bijvoorbeeld een productie te maken.’
Als er genoeg aanmeldingen zijn, gaat het studententheater na de kerstvakantie voor een proefperiode van start. (CB)