BNN komt naar de hogeschool toe

De jongerenzender BNN gaat vanaf de Hogeschool ’s-Hertogenbosch een radio-uitzending verzorgen. Op donderdagavond 27 november staat de opleiding Integrale Veiligheid een uur in de schijnwerpers tijdens het programma BNN United.

Tijdens de radio-uitzending worden studenten live geïnterviewd over de veiligheid in Nederland, nemen zij deel aan een nieuwsquiz en voeren zij opdrachten uit. ‘De opdrachten worden van te voren niet verteld. Het moet een verrassing voor de studenten blijven. Ze hebben wel een relatie met de opleiding’, zegt docent Integrale Veiligheid Gerard Hoogenboom.
Het radioprogramma maakt een ronde langs de Nederlandse hogescholen en verzorgt een programma in samenwerking met een opleiding. ‘Integrale Veiligheid is gekozen omdat het een nieuwe opleiding is en midden in het nieuws staat’, zegt Hoogenboom.
BNN United zend elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 21.00 tot 22.00 uur uit op Radio 1. Alle studenten uit Den Bosch zijn uitgenodigd om de live-uitzending bij te wonen. (GR)