Draadloos internetten binnen de hogeschool

Studenten kunnen in het grootste gedeelte van het gebouw van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch draadloos op internet. Zij moeten daarvoor beschikken over een laptop met een netwerkkaart en zich aangemeld hebben bij de afdeling Informatica, Beheer en Ondersteuning (IBO).

De dienst is vanaf de zomer begonnen met het installeren van accesspoints, die draadloos internetten mogelijk maken. Op dit moment werken er twaalf verspreid over het gebouw.
Op een gedeelte van de tweede en derde verdieping zijn de signalen van de accesspoints nog te zwak, zegt Joost Verrijt, medewerker van de IBO. De bedoeling is dat deze verdiepingen ook worden ontsloten zodat interneten zonder kabels binnen de gehele hogeschool mogelijk is. ‘Maar er zullen altijd wel dode hoeken zijn’, denkt hij.
Ook het gebouw van de kunstacademie zal over enkele weken worden voorzien van accesspoints. (GR)