Hogeschool Brabant en KMA gaan samenwerken

De Hogeschool Brabant en de Koninklijke Militaire Academie (KMA) slaan de handen ineen. Dat heeft Harry Koopman, voorzitter van de Raad van Bestuur vanmorgen bekend gemaakt.
Tijdens zijn openingsspeech op de onderwijsdag verwelkomde Koopman als gasten de Gouverneur van de KMA, generaal-majoor C. Hilderink, en een aantal stafleden en docenten. Hij wees op de ontwikkelingen in de Bachelor-Master-structuur, waaraan beide instellingen momenteel werken. De Hogeschool Brabant en de KMA willen daarin samen optrekken. De KMA zoekt daarin overigens ook aansluiting bij het wetenschappelijk onderwijs. Het Leer- en Innovatiecentrum (LIC), dat de hogeschool onder andere in Breda zal vestigen, zal ook ter beschikking staan van de KMA. De nadere uitwerking wordt de komende tijd verder verkend.
De samenwerking is mede ingegeven door de verhuizing van de KMA-faculteit naar de voormalige Trip van Zoudtlandt-kazene aan de De La Reyweg volgend jaar. De beide instellingen worden dan buren. Daardoor wordt samenwerking op facilitair gebied een stuk makkelijker. Men verwacht ‘aanzienlijke voordelen’ van de stap. (FG)