Hogeschoolbibliotheken werken samen met SURF

SURF, de organisatie voor samenwerking op ICT-gebied in het hoger onderwijs, heeft een overeenkomst gesloten met een groep hogeschoolbibliotheken, waaronder die van de Stichting Brabantse Hogescholen. Daardoor kunnen de bibliotheken profiteren van aantrekkelijke leveringsvoorwaarden.
Het gaat om acht van de grootste hbo-instellingen die hun hun krachten gebundeld in het Samenwerkingsverband Hogeschoolbibliotheken (SHB). Het zijn Windesheim in Zwolle, Fontys, Haagse Hogeschool, InHolland, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Rotterdam, Hanzehogeschool Groningen en Stichting Brabantse Hogescholen. Door de bundeling zijn ze een sterke onderhandelingspartner van SURF en het daarin opererende Licentiebureau UKB.
Zo heeft het SHB onlangs een overeenkomst met het licentiebureau gesloten waardoor de aangesloten bibliotheken de digitale juridische informatie van Kluwer voordelig online aan hun gebruikers kunnen aanbieden. Met de afzonderlijke hogescholen worden dezer dagen leveringscontracten gesloten. (FG)