Mogelijk extra parkeergelegenheid naast hogeschool

De Raad van Bestuur overweegt alsnog het braak liggende stuk grond naast het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda te bestemmen als parkeervoorziening. Daarmee zou het arsenaal met 120 plaatsen kunnen worden uitgebreid.

Het voorstel om de strook naast de hogeschool te benutten is al van oudere datum. Tot nu heeft de Raad van Bestuur ervan afgezien met het oog op de bouwplannen in de noordelijke hoek van het gebied. Met name de aan- en afvoer van bouwmaterieel zou misschien over hetzelfde stuk grond moeten verlopen.
Inmiddels ligt de strook al jaren braak. Vanwege de aanhoudende parkeerproblemen heeft Raad van Bestuur nu aan de Facilitaire Dienst gevraagd een voorstel uit te werken om er alsnog een semi-permanente uitbreiding van de capaciteit te realiseren. Het is niet de bedoeling er een asfaltlaag of een bestrating met klinkers aan te brengen. Waarschijnlijk komt er een laag steengruis.

Of te zijner tijd de aan- en afvoer van bouwmaterialen een probleem oplevert, staat niet vast: mogelijk kan het toekomstige bouwterrein aan de Claudius Prinsenlaan van de andere tijd worden benaderd. (FG)