Oud-kunststudent maakt toneelstuk over de oorlog

Klemens Patijn, oud-student St.Joost gaat met zijn voorstelling Vierkwartsmaat langs verschillende theaters in Nederland.

Vierkwartsmaat is een beklemmende voorstelling over hoe mensen tot gruwelijke daden kunnen komen. De 26-jarige theatermaker neemt de toeschouwer mee in het gedachtegoed van een timmerman, die verbitterd is en zijn verleden wil goedpraten. Hij mijmert over zijn oorlogsverleden, zijn vrienden en Hitler. Patijn laat zien dat het goede en het kwade helemaal niet zo ver van elkaar verwijderd zijn als zo vaak wordt gedacht. Patijn raakte als kind al gefascineerd door de Tweede Wereldoorlog. Zijn ene opa werd tewerkgesteld in Duitsland en zijn andere opa zat een tijd in een jappenkamp.
Vierkwartsmaat is van 2/12 t/m 18/12 te zien in verschillende theaters. (CB)