Personeelskamer opgeofferd

De personeelskamer van het gebouw Lovensdijkstraat 63 in Breda wordt opgeheven. De HEAO en de Academie voor ICT & Management (AIM) moeten inschikken voor gebruikers die van elders naar de Lovensdijkstraat komen.
Het besluit is genomen in het huisvestingsoverleg waarin faculteitsdirecties en Facilitaire Dienst zitting hebben. De maatregel werd vorige week per intern memo van de Facilitaire Dienst bekend gemaakt. Daarin werd aangekondigd dat vanaf 22 november de verbouwing tot leslokaal van start gaat. De koffiehoek blijft over als pantry. In de mededeling worden geen nadere redenen opgegeven. Dat leidde tot irritatie bij medewerkers.

De personeelskamer wordt volgens betrokkenen weliswaar weinig gebruikt om te pauzeren of te lunchen, maar des te meer om in een rustig hoekje een gesprek met een collega of student te voeren. Dat kan vaak niet op de werkkamer omdat die meestal met meerdere collega’s moet worden gedeeld. Ook vinden in de personeelsruimte bijeenkomsten, feestjes en ontvangsten plaats.

Navraag leert, dat het besluit is ingegeven door de toegnomen ruimtenood. Zeven leslokalen van de Faculteit Techniek & Natuur verderop aan de Lovensdijkstraat zijn namelijk toegewezen als nieuwe laboratoriumruimte. Dit in verband met de overkomst van de laboratoriumopleidingen uit Etten-Leur in januari. Bovendien zullen cursussen van de Seniorenacademie aan de Lovensdijkstraat verzorgd gaan worden, onder andere in de huidige personeelsruimte. (FG)