Radio-uitzending BNN United verloopt vlekkenloos

De live radio-uitzending van BNN United, gisteravond vanaf de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, is vlekkenloos verlopen. Wel waren er weinig studenten op afgekomen: van de circa vijftig stoelen voor het publiek bleef de helft onbezet.

‘Ik ben te gast op de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, bij de opleiding Integrale Veiligheid, een opleiding met maar 99 studenten. En het is hier berekoud!’ Met deze woorden opende presentator Marjolein Dekkers gisteravond iets na negenen de radio-uitzending van BNN United. Sinds 18 maart zendt BNN United elke week uit vanuit een andere hogeschool in het land. Tweedejaars Integrale Veiligheid woonden de uitzending bij.
Die bestaat uit drie onderdelen. Behalve een nieuwsquiz en opdrachten moet een student in de rubriek ‘Vraag ’t zelf!’ de hoofdgast interviewen. Tweedejaars studente Integrale Veiligheid Nicole Laurijssen nam de taak op zich. In exact vier minuten voelt ze Hans Duijst, algemeen directeur van het veiligheidsbedrijf Securicor, aan de tand over het onderwerp Voetbalgeweld. Met haar interview maakt ze kans op een reis naar het hoofdkantoor van CNN, ’s werelds grootste internationale nieuwszender.
Vier studenten Integrale Veiligheid gingen tijdens de uitzending met een opdracht aan de slag. Ze moesten in een half uur tijd een veiligheidsplan bedenken voor het ‘beruchte’ uitgaansplein in het imaginaire Schubbecutteveen. ‘Daar is het echt een zootje, elk weekend is het er bal’, lichtte presentatrice Dekkers toe. (HK)