Smahane Arghidi en Karima Frikh organiseren studiereis naar Marokko

Tien dagen lang rondneuzen in Casablanca, Marakech en Rabat, op zoek naar kerken, synagogen en universiteit. Niet als de geijkte toerist, maar om te zien dat Marokko geen achtergesteld, onontwikkeld land is.
Dat hopen Smahane Arghidi en Karima Frikh te bereiken met de multiculturele studiereis naar Marokko die ze organiseren voor vijftig studenten van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch.

Tijdens de reis staat een kennismaking met de Marokkaanse cultuur voorop. In een land waarin mensen van diverse nationaliteiten en geloof met elkaar door een deur gaan. ‘In alle tolerantie’, zo zegt Smahane Arghidi in het Brabants Dagblad: ‘Daar kunnen we hier nog wat van leren.’
Behalve dat de studentes willen laten zien dat hun vaderland op veel vlakken moderner is dan mensen denken, willen de twee iets doen voor de gehandicapten die er wonen. Daarom organiseren ze een actie om computers en ziekenhuismateriaal in te zamelen. (MvH)