Studenten kiezen voor AH

Wie mocht denken dat studenten met hun smalle beurzen prijsbewust winkelen, komt bedrogen uit na het lezen van Atrium, het blad van de Haagse Hogeschool. Van alle supermarkten is de duurste – Albert Heijn – het populairst onder Haagse studenten, zo blijkt uit een enquête van het blad.
Niet minder dan 40,0 procent van de ondervraagde studenten noemt AH als favoriete supermarkt. 26,3 procent gaat het liefst naar de winkel zonder fratsen, C1000. Konmar trekt maar 6,8 procent. De rest van de prijsvechters scoort nog veel lager.
Aan de afstand kan het moeilijk liggen want C1000, de Konmar en Aldi bevinden zich, anders dan AH, in de onmiddellijke nabijheid van de Haagse Hogeschool in het Laakhavenkwartier.
Waarom de studenten zich weinig gelegen laten liggen aan het prijsniveau is niet gevraagd. Wel valt op dat hun bestedingen in supermarkten bescheiden zijn. Gemiddeld besteedt men zo’n vijftig euro per maand, de tegenwaarde van een vol weekendwinkelwagentje van een modaal Nederlands gezin. De prijsverschillen tikken daardoor nauwelijks aan in het totale bestedingspatroon. (FG)