Toestemming voor eerbetoon Johan Stekelenburg

Het eerbetoon aan de onlangs overleden burgemeester Johan Stekelenburg op de woontoren Westpoint in Tilburg gaat door. Het idee van zeven eerstejaarsstudenten Technische Bedrijfskunde in Tilburg is door alle partijen goedgekeurd. ‘Zowel de gemeente Tilburg als de weduwe van Johan Stekelenburg heeft toestemming gegeven voor onze plannen’, vertelt student Eddy Nupoort.
De studenten laten in het weekend van 22 en 23 november aan de zijkant van het Westpoint gebouw van binnenuit lampen schijnen die samen de woorden ‘Johan bedankt’ moeten vormen. Hiervoor hebben de studenten een sponsor gevonden. ‘Het Tilburgse bedrijf Light Technology zorgt voor de lampen’, zegt Nupoort.
Met het initiatief willen Eddy Nupoort, Martijn Brouwer, Rogier Vernooij, Samer Hanna, Erik van den Dries, Ruben Bliek en Jeffrey Timmerman laten zien hoeveel Stekelenburg voor de stad Tilburg heeft betekend. ‘En hoeveel de mensen hem hebben gewaardeerd’, verklaart Nupoort.
Het project komt voort uit de keuzemodule Creativiteit en Innovatie. (KvdL)