Veel animo voor open dagen

De open dag van de Hogeschool Brabant afgelopen zaterdag trok circa 7500 bezoekers. Die van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch telde 2600 geïnteresseerden. De beide hogescholen lijken elkaar niet in de wielen te rijden door de deuren op dezelfde dag open te gooien.

Afgelopen zaterdag hielden de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch en de Hogeschool Brabant (de locaties Breda en Tilburg) op dezelfde dag een open dag. Het ziet ernaar uit dat dit geen negatieve invloed heeft op de bezoekersaantallen.
In Den Bosch kwamen zo’n honderd bezoekers meer dan vorig jaar een kijkje nemen. Woordvoerders van de Hogeschool Brabant zijn tevreden met de opkomst. In totaal kwamen er evenveel of iets meer bezoekers opdraven, zo schat een woordvoerster in.
De kunstacademie in Den Bosch deed zaterdag tegen wil en dank mee aan de open dag. Door een fout in een krantenadvertentie werd de indruk gewekt dat het gebouw net als de rest van de hogeschool open was. Daarom was de academie genoodzaakt de deuren zaterdag te openen. ‘Gelukkig’ zijn er maar weinig mensen op afgekomen, zegt een woordvoerster. De Bossche kunstacademie richt haar pijlen op de open dag van aanstaande zaterdag 22 november. (GR)