A Christmas Carol met humor

Wil je alvast in de stemming komen voor de kerstdagen, dan kun je de toneeluitvoering A Christmas Carol op de PABO in Breda bijwonen. Studenten en docenten spelen dit 150 jaar oude verhaal van Charles Dickens, waarin de norse Scrooge door drie geesten zijn niet zo fraaie levenswandel voorgeschoteld krijgt.
De toneelgroep van de PABO werkt sinds september aan deze voorstelling. De studenten bekeken eerst de filmuitvoering van A Christmas Carol en maakten vervolgens aan de hand van het origineel zelf teksten, die volgens producent/student Mette Snijder hier en daar ‘flink aangedikt zijn’. Het stuk wordt in het Nederlands gespeeld, maar de verteller, een docente Engels, spreekt in het Engels. Het PABO-koor verleent zijn medewerking aan deze voorstelling.
A Christmas Carol, 16 december 20.00 uur try-out, 17 en 18 december 20.00 uur, entree 5 euro, reserveren via telefoonnummer: 06-27531146. (PM)