Bezoek CNN gaat aan neus Nicole Laurijsen voorbij

Nicole Laurijsen, studente Integrale Veiligheid in Den Bosch, grijpt naast de reis naar de CNN-studio in Amerika. De hoofdprijs van de interviewwedstrijd van radioprogramma BNN United gaat naar een student van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht.

Dat bleek gisteravond tijdens de finaleuitzending op Radio 1. Laurijsen interviewde Hans Duijst, directeur van beveiligingsbedrijf Securicor, tijdens een live uitzending van het radioprogramma op donderdag 27 november vanaf de Hogeschool ’s-Hertogenbosch. Het onderwerp was de problematiek rond het voetbalvandalisme.
Het commentaar van de jury, bestaande uit presentatoren Catherine Keijl, Felix Meurders en Giel Beelen, was dat haar kandidaat weinig te melden had over het onderwerp. ‘Ik begrijp niet dat je hem uitgekozen hebt’, zei Meurders.
Het winnende interview werd afgenomen door Simon de Koning, vierdejaarsstudent audiodesign aan de Hogeschool voor de Kunst in Utrecht. De jury vond dat hij zich goed in het onderwerp verdiept had, maar dat het voor de luisteraar makkelijk te volgen was. ‘Een echt gesprek’, vond Keijl. (RN)