Bouwvakkers takelen Virgostudenten toe

De sinterklaasborrel van Virgo afgelopen vrijdagmiddag is op een enorme afknapper uitgelopen. Bouwvakkers hebben diverse bezoekers van de studentensoos aan de Bredase Lovensdijkstraat gemolesteerd.
De zaak liep uit de hand toen enkele glaszetters, die aan de verbouwing van de Lovensdijkstraat werkten, zich misdroegen. Een van hen urineerde in de prullenbak. Studenten die de bouwvakkers verzochten de kroeg te verlaten werden met barkrukken in elkaar geslagen. Terwijl een student de politie belde, werd hij aangevallen. Daarop rukte de politie met extra manschappen en politiehonden uit.
Drie studenten zijn voor hun verwondingen in het ziekenhuis behandeld voor diverse hoofdwonden. Eén heeft een gebroken vinger aan de gebeurtenis overgehouden. Vandaag doen ze aangifte.
De hogeschool heeft de aannemer op het voorval aangesproken, en gesommeerd de glaszetters niet meer tot het werk toe te laten. Later deze week vindt een gesprek plaats tussen de hogeschool, de hoofdaannemer en het betrokken glasbedrijf, dat als onderaannemer is ingezet. Bouwvakkers worden niet meer in de sociëteit toegelaten. (FG)