International School komt er wel degelijk

Anders dan wij gisteren op deze website hebben gemeld, staat vast dat de International School er komt. De informatie dat de School mogelijk slechts virtueel zou gaan draaien is door de feiten achterhaald.
In de academieraad van de Academie voor Marketing & International Management in Den Bosch werd woensdag de informatie gewisseld dat het nog maar de vraag is of er een echte International School met eigen studenten en docenten komt. Dat station is echter al gepasseerd. Er is een beslissing genomen, en de docenten van de huidige opleiding International Business and Management Studies in Breda hebben vorige week per brief te horen gekregen dat ze in de nieuwe International School gaan werken.
Jan Broersma, het hoofd van de opleiding IBMS, laat weten dat in een projectgroep wordt gewerkt aan een ontwerp-implementatieplan voor de nieuwe School. Een van de onderwerpen die de projectgroep moet onderzoeken is, in hoeverre de ondersteuning in het geval van buitenlandse studenten centraal of decentraal moet gebeuren.
Zou worden gekozen voor decentrale ondersteuning, dan zou dat een uitzondering op de regel betekenen. De Raad van Bestuur heeft namelijk besloten dat de ondersteuning zoveel mogelijk wordt ondergebracht in drie centrale diensten. (FG)