Studenten vangen boef tijdens opnames tv-spot

Het lijkt op een scène uit een film, maar het is echt gebeurd. Tijdens de opnamen van een tv-spot over de nieuwe naam Avans Hogeschool overmeesterden studenten gistermiddag in het winkelcentrum De Barones in Breda een winkeldief.

De studenten van de Hogeschool Brabant en Hogeschool ’s-Hertogenbosch traden op als figuranten tijdens de opnamen van een tv-commercial voor de Avans Hogeschool, zoals de beide hogescholen per 1 januari 2004 gaan heten. Toen de studenten de trap van het Bredase winkelcentrum afstormden en de camera’s draaiden, wurmde de verdachte zich op brute wijze door het winkelend publiek. Nadat een beveiligingsbeambte ‘Houd de dief!’ riep, zette een aantal student-figuranten de achtervolging in en overmeesterde de boef. Een student liep daarbij klappen op met een – even daarvoor gestolen – tas. De tasjesrover werd later overgedragen aan de politie.
De tv-commercial wordt vanaf januari uitgezonden op de zender The Box. Samen met radiospotjes en een postercampagne moet het de nieuwe naam Avans Hogeschool bij het publiek bekend maken. (LjT/GR)

Zie ook de hogeschoolkranten Impuls en Skoop van komende donderdag