Buitenlandse studenten spelen managementgame

Ruim honderd studenten uit verschillende landen van Europa spelen deze week het managementgame Markstrat aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch. De studenten zetten virtuele bedrijfjes in de markt.

Zelf een product maken, in de markt zetten en er vooral ook winst op maken. Meer dan honderd studenten uit heel Europa krijgen van 23 tot en met 31 januari de kans hun eigen bedrijfje naar de top of de grond in te werken. Imaginaire bedrijfjes weliswaar, met bijbehorende software, want de studenten doen in Den Bosch mee aan de Marketing Management Game die Dukenet, een overkoepelende organisatie van marketing-, management- en talenopleidingen bij Europese hogescholen en universiteiten, jaarlijks in een ander land organiseert.
De studenten, afkomstig uit Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië en Nederland moeten virtuele beslissingen over hun product, waarna een computer berekent wat voor effect het besluit heeft. Een goed besluit betekent het verschil tussen falen en succes.
Dukenet krijgt ook een eigen internetsite om de samenwerking en communicatie tussen de aangesloten opleidingen te versoepelen en informatie verschaffen over de mogelijkheden van Dukenet, zoals uitwisselingsprogramma’s. Op de site komen ook links naar alle partners, zodat studenten die in het buitenland een uitwisseling of stage willen volgen minder afhankelijk zijn van de begeleiders. (RN, MvH)