Congres ‘keramiek en architectuur’

Dat van keramiek behalve sierlijke vazen, schalen, kop en schotels ook veel bouwmaterialen als bakstenen, dakpannen, rioolbuizen en tegels gemaakt worden realiseren weinigen zich. Op het keramiekcongres dinsdag 3 februari in Den Bosch staat de relatie keramiek en architectuur centraal.
Behalve dat steeds meer kunstenaars en ontwerpers zich bezig houden met keramiek, biedt ook architectuur volop mogelijkheden om de toepassing van keramiek nieuwe impulsen te geven. Zeven sprekers uit binnen- en buitenland waaronder Joost Swarte, striptekenaar en ontwerper, James W.P. Campbell, professor architectuur en geschiedenis aan Queens’College in Cambridge en Sjoerd Soeters, architect, geven hun visie op de betekenis van keramiek en architectuur.
Het congres vindt plaats in het Atrium van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch en begint om 10.15 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden met een formulier dat op de hogeschool verspreid wordt. (CB)