Eline Slegers wint twee gouden plakken voor SIRE campagne

Eline Slegers, derdejaarsstudent Grafisch Ontwerpen aan de kunstacademie in Den Bosch heeft gisteren twee gouden medailles gewonnen voor de SIRE campagne Talent tegen Geweld.
Meer dan 500 studenten van ruim 11 opleidingen hebben vorig jaar ruim 400 ideeën voor de campagne ingestuurd na een oproep van SIRE. Het is voor het eerst dat SIRE een campagne ontwikkeld dat door jongeren is gemaakt in plaats van een professioneel reclamebureau. De studenten konden meedingen in verschillende categorieën zoals radio, televisie, tijdschrift en krant.
Voor de campagne Talent tegen Geweld ontwierp Eline een advertentie en een poster voor de campagne en kwam met beide werken als winnaar uit de bus. Haar handgemaakte borduurwerk viel volgens een van de docentbegeleiders Koen Geurts meteen op tussen al het ‘computergeweld’. Met de woorden ‘ben je boos, pluk een roos’ relativeert ze het geweld op straat. Het heeft een wat naïeve inslag’, zegt Geurts.
Gisteravond werd in Club Panama in Amsterdam bekend gemaakt welke talenten hebben gewonnen. Naast de twee medailles van Eline waren er verder nog acht nominaties voor Bossche kunststudenten. De uitingen van studenten zijn gezichtsbepalend voor de campagne. De advertentie van Eline is begin februari te zien in de landelijke dagbladen en tijdschriften. De poster komt in cafés en scholen te hangen.
Het doel van de campagne Talent tegen Geweld is jongeren bewuster te maken van de oorzaken en gevolgen van geweld in de dagelijkse leefomgeving. (CB)