Gros personeel behoudt eigen werkplek

Personeel van de Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch hoeft in de toekomst niet massaal aan te schuiven aan flexibele werkplekken. Het gros van de medewerkers krijgt na de verbouwing van het gebouw vaste werkplekken.

‘Het heeft in eerste instantie de voorkeur om iedere medewerker een eigen werkplek te geven’, zo staat in het nieuwe plan voor de verbouwing van het gebouw. Als blijkt dat dit niet mogelijk is komen er ‘op beperkte schaal’ activiteitgerelateerde werkplekken.
Vanmiddag om drie uur worden de plannen aan het personeel van de hogeschool gepresenteerd. Dit gebeurt tijdens een bijeenkomst van 15.00 tot 17.00 uur in lokaal F002. Daarna moeten de Raad van Bestuur en de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) zich er nog over buigen.
Een eerder plan tot verbouwing voorzag in het massaal gebruik van arbeidsgerelateerde werkplekken. Medewerkers zouden gaan werken aan verschillende ‘wisselwerkplekken’. Dit veroorzaakte veel commotie onder het personeel. De GMR wilde dat dit idee opnieuw bezien zou worden.
De verbouwing start volgens planning in maart volgend jaar en duurt tot oktober 2006. Voor de opknapbeurt van het gebouw, dat dateert uit 1994, is 9,7 miljoen euro uitgetrokken. (GR)

Zie ook Skoop nummer 9, dat aanstaande donderdag verschijnt.