‘IBL mag studiecabines niet claimen’

De studiecabines op de derde verdieping van de Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch worden regelmatig gereserveerd door de opleiding International Business and Languages (IBL). Hierdoor is het voor andere studenten moeilijk om nog een plek te vinden. De Hogeschool Medezeggenschapsraad (HMR) wil dat hier iets aan gedaan wordt.

Studenten hebben er over geklaagd bij studentleden van de HMR. IBL mag de studiecabines niet claimen, vindt studentraadslid Mark Haers. ‘IBL eist een soort patent op de cabines’, meent hij. De studentenfractie kaartte het probleem aan bij de medezeggenschapsraad, die daarop in een brief aan Thom van den Brule, hoofd Studentenzaken, vraagt het probleem op te lossen.
Van den Brule bevestigt in een reactie dat er onduidelijkheid bestaat over de inroostering doordat er nog geen regels voor zijn. Het is mogelijk dat de cabines in dienst van lessen worden gereserveerd, zegt hij. In die gevallen vindt hij het ‘een ander verhaal’. Desondanks zal hij het probleem gaan bekijken. (RN/GR)