Minuut stilte op alle locaties Avans Hogeschool

Op alle locaties van de Avans Hogeschool zal morgen om elf uur ’s ochtends één minuut stilte in acht worden genomen. Daartoe heeft de Raad van Bestuur opgeroepen. Ook zullen de vlaggen vrijdag halfstok hangen.

Op deze manier kunnen studenten en personeel van de Avans Hogeschool hun medeleven tonen en stilstaan bij het schietincident bij het Terra College in Den Haag op dinsdag 13 januari, waar de conrector door een leerling werd doodgeschoten.
De Raad van Bestuur gaat hiermee in op een verzoek van de Algemene Onderwijsbond (AOb), dat is overgenomen door tal van andere werknemers- en werkgeversorganisaties in het onderwijs. Frans Leijnse, voorzitter van de HBO-Raad, heeft namens de hogescholen zijn medeleven betuigd aan de leiding van het Terra College.
De onderwijsorganisaties vragen verder om vrijdagochtend mogelijkheden te bieden aan studenten en personeel om te praten over zinloos geweld. (GR)