Parkeren naast gebouw Hogeschoollaan afgeblazen

naast het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda een tijdelijk parkeerterrein aan te leggen is van de baan. De kosten staan in geen verhouding tot de korte levensduur.
In november werd overwoog de Raad van Bestuur het braakliggend stuk bouwgrond naast het hogeschoolgebouw als parkeervoorziening in gebruik te nemen, zolang er nog geen bouwactiviteiten plaatsvinden. Inmiddels heeft men voor ogen nog voor het einde van 2004 de eerste paal te slaan. De kosten van zo’n 30 à 40 duizend euro voor een parkeerveldje, dat binnen een jaar weer zou moeten verdwijnen, worden te hoog bevonden.
De parkeerproblemen worden daarmee niet vooruitgeschoven. De Facilitaire Dienst is druk doende een alternatieve oplossing uit te werken. Men heeft goede hoop dat die binnenkort wel tot resultaat leidt.

Het tekort aan parkeerplaatsen veroorzaakt veel irritatie bij studenten, medewerkers en bezoekers. Steeds vaker ondervindt men, dat de slagboom niet opengaat terwijl een rood licht aangeeft dat het terrein vol is. Tegelijkertijd ziet men achter het hek her en der lege plaatsen. Dat wordt veroorzaakt doordat veel automobilisten op het terrein bij de A-vleugel buiten de vakken parkeren. De automatische teller meet dan dat de capaciteit helemaal wordt benut, terwijl bij de C-vleugel parkeerrvakken leeg blijven.
Buiten de poort parkeren is niet toegestaan en levert mogelijk een bon op.

Vandaag speelde de commercie handig op de parkeerellende in. Auto’s rondom de hogeschool die keurig binnen de vakken stonden kregen een ‘bonnetje van Pickwick’ onder de ruitenwisser met een zakje nieuwe kruidenmelange, ‘heerlijk voor een moment van ontspanning’. Onder de kop ‘Relax!’ luidt de boodschap: ‘Eerst een half uur zoeken naar een plekje voor je auto. En als je dan na een paar uur terugkomt, zit er een bonnetje op je voorruit. Tja, het leven zit vol verrassingen! Gelukkig is het een bonnetje van Pickwick.’ (FG)