Studentenbond LSVb komt naar Den Bosch toe

Een delegatie van de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) bezoekt woensdag 18 februari de Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. Zij wil in contact komen met actieve studenten en met hen een debat organiseren.

De ‘LSVb komt naar je toe!’-toer is bedoeld om studenten te laten weten wat de vakbond voor studenten kan betekenen. De LSVb ijvert onder meer voor goede studiefinanciering maar heeft ook een klachtenlijn, verzorgt juridische hulpverlening en biedt sinds kort goedkope verzekeringen aan.
De afvaardiging, waaronder iemand van het bestuur, zal door het hogeschoolgebouw trekken en informatie verstrekken. In samenwerking met studenten uit Den Bosch zal de dag worden besloten met een debat over een onderwerp dat de studenten bezighoudt. Het onderwerp is nog niet bekend.
Vorig jaar november heeft de LSVb-karavaan de Hogeschool Brabant in Breda aangedaan. Ook de Universiteit van Tilburg kreeg bezoek van de studentenvakbond. (GR)