Voorzitter deelt hoofddoeken uit

Bestuursvoorzitter Harry Koopman stelt de de overgebleven hoofddoeken uit de voorraad relatiegeschenken van de Hogeschool Brabant ter beschikking aan ‘alle vrouwen van de Avans-gemeenschap, ook van de locatie ‘s-Hertogenbosch: medewerkerster of student, allochtoon of autochtoon’.
De start van de Avans Hogeschool leverde onder andere restanten op aan relatiegeschenken met de logo’s van de gefuseerde hogescholen. Een bijzonder item is de felgekleurde hoofddoek die het College van Bestuur van de toenmalige Hogeschool Brabant door studenten van St. Joost liet ontwerpen.
Koopman zelf verzorgt de uitreiking – zolang de voorraad strekt – op woensdag 21 januari om 16 uur, ruimte A 037, in het gebouw Hogeschoollaan in Breda. ‘Voor de autochtone vrouwen een kans aan te passen en mee te werken aan integratie, voor de allochtone vrouwen een fleurig doekje extra als “hart onder de riem”.’
De voorzitter van de Avans Hogeschool onderstreept met zijn gebaar de uitspraak die hij in december in het hoofddoekendebat deed. Hij uitte toen respect voor studentes die op school uit geloofsovertuiging een hoofddoek dragen. (FG)