Terug naar overzicht

Weer klachten over levertijden InterE

Onder studenten van de Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch heerst nog altijd onvrede over de levertijden van boekenleverancier InterE. Dat vertellen studentleden van meerdere academieraden en de Hogeschool Medezeggenschapsraad (HMR).
Lukas Anker, studentlid in de Academieraad van de Academie voor Management, zegt dat hij herhaaldelijk van studenten hoort dat ze drie tot vier weken hebben moeten wachten op hun bestelling. ‘Hierdoor wijken veel studenten voor hun boeken uit naar boekhandels, maar daar zijn geen readers te krijgen.’ Collegaraadsleden Martijn van Schadewijk van de Academie voor Marketing en Internationaal Management (AMIM) en Mark Haers (HMR) komen met vergelijkbare verhalen. ‘Ik ken voorbeelden van mensen die wel twee maanden hebben moeten wachten’, weet Schadewijk te vertellen. En Haers: ‘Vooral wanneer studenten readers te laat ontvangen kunnen ze grote achterstanden oplopen. Vijf dagen veroorzaken al aardig wat schade.’
Sinds 2001 kunnen studenten via InterE hun boeken en readers bestellen. Destijds deden dezelfde klachten de ronde. Die problemen zijn volgens Hans de bruin, accountmanager van InterE, allemaal opgelost. Patrick Dingenouts, Operationeel Manager bij de Facilitaire Dienst en contactpersoon van Hans de Bruin op de hogeschool, bevestigt diens woorden. Hij zegt dat de oorzaken van de huidige klachten voornamelijk, zo niet helemaal, bij de studenten liggen. ‘Veel studenten bestellen gewoon te laat.’
De Bruin: ‘Na de eerste problemen in 2001, heeft InterE besloten om nog transparanter te werk te gaan. Er wordt nu bij iedere bestelling duidelijk aangegeven wat de aanvraagdatum is geweest, zodat iedere student kan zien hoe lang de boeken erover gedaan hebben om aan te komen. Ook kunnen studenten en docenten met klachten terecht op de site van InterE. Bovendien leggen wij tijdens Beursplein (introductiedag voor eerstejaars; RN) er altijd sterk de nadruk op dat studenten uiterlijk drie weken voordat een blok begint hun bestelling moeten doen en dat ze bij ontvangst goed kijken of alles volledig is. Vaak is de reactie van studenten dan: Ja ach, dat zal wel. Wanneer zij te laat bestellen, komen ook de boeken te laat.’ (RN)

Meer lezen?