‘Weinig animo’ onder bouwkundestudenten voor verbouwing

Tot nu toe hebben zich vijf studenten Bouwkunde aangemeld voor de verbouwing van de Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. ‘Dat is niet veel’, zegt projectleider Marius Wijnakker, die had gehoopt op tientallen enthousiaste studenten.
Tot 16 januari konden studenten zich aanmelden bij de werkcommissie huisvesting. Deze commissie zoekt studenten Bouwkunde voor ondermeer het interieur ontwerpen van publieke ruimten zoals het restaurant, het Atrium, een rokersruimte op het terras, een grand café en een stilteruimte.
Een verklaring voor het wegblijven van studenten, heeft Wijnakker niet. ‘Ze zitten in de tentamenperiode, misschien hebben ze straks meer oog voor het verbouwingsproject.’
De vijf studenten die wel warm lopen voor het project worden ingezet voor de webpagina, voor het bouwkundig ontwerpen, de themagroep Duurzaamheid en de commissie Veiligheid, Gezondheid, Welzijn en Milieu.
Per e-mail wordt deze week nog één poging ondernomen om het huisvestingsproject bij studenten onder de aandacht te brengen.
Er zijn plannen om Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch de komende jaren voor bijna tien miljoen euro ingrijpend te verbouwen. Werkplekken voor medewerkers worden vertimmerd, er komt een Leer- en Innovatiecentrum, een grand café, een marktplein en nieuwe winkelvoorzieningen. (CB)