Asbest gevonden op parkeerterrein ‘s-Hertogenbosch

Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch houdt vandaag uit voorzorg de ramen gesloten. Er is ‘een minimale hoeveelheid asbest aangetroffen’ in de grond van het terrein aan de voorzijde van het schoolgebouw.
Dit schrijft de Facilitaire Dienst in een interne e-mail. Op het stuk grond vinden momenteel sloopwerkzaamheden plaats, in opdracht van de eigenaar, projectontwikkelaar Paleiskwartier. Het asbest werd ontdekt tijdens een grondonderzoek door firma Gubbels, die momenteel de oude vloeren van de voormalige eierfabriek afgraaft. Inmiddels is een nader onderzoek ingesteld en opdracht gegeven tot het afgraven van het gehele terrein.
De hogeschool riep de medewerkers en studenten de gehele ochtend via de intercom op de ramen te sluiten. ‘In dit soort situaties nemen wij geen enkel risico’, meldt de Facilitaire Dienst in een rondgestuurde e-mail. De dienst meldt dat er ‘geen enkele reden tot ongerustheid is’. (RN)