Focus op mobiliteit: eenmalig parkeren op crossveldje

De Facilitaire Dienst van Avans Hogeschool Breda is wel heel concreet in de weer met het thema van het personeelssymposium ‘Focus op Mobiliteit’ vanmiddag. Het braakliggende veld naast de hogeschool is voor één keer opengesteld als parkeerterrein.
Op het symposium, dat gaat over de mogelijkheden om binnen en buiten de hogeschool van baan te veranderen, worden ruim driehonderd deelnemers verwacht. Gezien de dagelijkse parkeerproblemen rond het gebouw aan de Bredase Hogeschoollaan kunnen die bezoekers onmogelijk allemaal een gewone parkeerplaats vinden.
Een half jaar geleden dacht men er nog over het braakliggende stuk grond semipermanent voor parkeren geschikt te maken, maar daarvan werd afgezien vanwege de kosten. Die zouden te hoog zijn voor de betrekkelijk korte periode die resteert tot de aanvang van de nieuwbouw ter plaatse eind 2004.
In ieder geval zou de ondergrond geschikt gemaakt moeten worden om modderpartijen te voorkomen. Dat is tevens de reden dat het terrein morgen weer wordt afgesloten.
‘We mogen van geluk spreken dat het vandaag droog is, anders hadden we dit niet kunnen doen’, zegt conciërge Sjef Hereijgers, die belast is met de verkeersregeling op het tijdelijke crossveldje. (FG)

– Klik op foto voor vergroting –