Gratis jaarabonnement op De Ingenieur

Tweedejaarsstudenten aan de Academie voor Industrie & Informatica in Den Bosch ontvangen vanaf maart een jaar lang gratis het tweewekelijks vakblad De Ingenieur.
Daarnaast zijn deze studenten een jaar lang kosteloos lid van de Nederlandse Ingenieursvereniging NIRIA.
De Ingenieur is een uitgave van NIRIA en het Koninklijk Instituut voor Ingenieurs. In het blad staan de laatste technische ontwikkelingen, nieuwtjes, interviews, maar ook vacatures. De academiedirectie denkt dat studenten door het lezen van dit blad meer zicht krijgen op het beroepenveld en zich beter kunnen voorbereiden op stages.
Het geld voor deze actie komt uit een stichting van de oude hts. Dat fonds is toentertijd opgericht ter ondersteuning van studenten. Volgens directeur Roel Fiolet is er genoeg geld om vijftien jaar lang alle tweedejaarsstudenten een jaarabonnement te geven. Normaal kost een abonnement op dit fullcolour vakblad voor jongeren tot 27 jaar 52 euro per jaar. (CB)