Medezeggenschapsraad Juridische Hogeschool vandaag van start

Vanmiddag komt de Medezeggenschapsraad van de Juridische Hogeschool Tilburg-Den Bosch voor het eerst bij elkaar. Omdat zich meer studenten Hbo-Rechten kandidaat stelden dan er vacatures waren, zijn er verkiezingen gehouden.

De Medezeggenschapsraad (MR) van de Juridische Hogeschool bestaat uit vier personeelsleden en vier studenten. Van de twaalf kandidaten onder de studenten zijn de volgende studenten verkozen: Barbara Mutsaers (Tilburg), Adrijana Simic, Debby Straetemans en Pascal Jacobs (Den Bosch).
De raad vergadert vanmiddag vanaf half zes tot half acht in het gebouw van de Juridische Hogeschool aan de St. Josephstraat 106 te Tilburg. De vergaderingen zijn in principe openbaar. De eerste bijeenkomst wordt voorgezeten door Gerard Hupperetz, directeur van de Juridische Hogeschool.
Op de agenda van deze vergadering staan de verkiezing van de voorzitter en vice-voorzitter, het huishoudelijk reglement en het kiezen van een medezeggenschapsreglement (dat van Avans of Fontys, of een combinatie). ‘Aan de ene kant is de hogeschoolraad een centrale medezeggenschapsraad omdat de Juridische Hogeschool een zelfstandig instituut is. Aan de andere kant zijn we gelieerd aan Fontys en Avans hogescholen. De raad moet daar zelf een weg in vinden’, zegt Sjoukje van der Haring, medewerkster Studentenvoorzieningen van Fontys Hogescholen en per 1 maart communicatiemedewerkster bij de Juridische Hogeschool. (GR)