Nationaal toernooi studentensport in Tilburg

Het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) wordt dit jaar in Tilburg gehouden. Voor de zesenveertigste editie van de spelen worden in mei 1200 sporters verwacht.
Het GNSK is het grootste meerdaagse studententoernooi van Nederland. Dit jaar vindt het evenement na 15 jaar weer plaats in Tilburg. Gastorganisatie is de Tilburgse studentensportorganisatie Pendragon. Het evenement wordt verder gedragen door de Gemeente Tilburg, de Universiteit van Tilburg, Fontys Hogescholen en Avans Hogeschool. Hoofdsponsor is de Rabobank. De voorbereiding is in handen van zes studenten en twee stagiaires.

In verschillende Tilburgse sportaccomodaties zullen in het weekend van 28 en 29 mei de studentensporters hun krachten meten. Aan bod komen de vaste onderdelen voetbal, volleybal, basketbal en handbal. Daarnaast staan dit jaar tennis, waterpolo, schermen, squash, tafeltennis en sportklimmen op het programma.
Voor de huisvesting van de gasten wordt op het Stappegoorterrein nabij de gebouwen van Fontys een tentenkamp ingericht. In de directe omgeving wordt een belangrijk deel van de sportwedstrijden verspeeld. Het Willem II stadion fungeert als centrale post en feestaccomodatie. (FG)