Studentenflats boven megabioscoop Utopolis

Studenten die over een paar jaar in het Tilburgse onderwijsgebied Stappegoor komen wonen, hebben grote kans de bovenburen van een megabioscoop te worden.
De gemeente wil in Stappegoor, waar onder meer Fontys is gevestigd, de komende jaren honderden nieuwe studenteneenheden realiseren. Een deel daarvan zal bovenop de geplande megabioscoop Utopolis worden gebouwd. Volgens woningcorporatie Breburg zullen daar tussen de honderd en tweehonderdvijftig studenten worden gehuisvest, zo werd vrijdag bekend gemaakt.

Tilburg kampt met een groot tekort aan studentenhuisvesting. Tot vorige week werd gerekend met een tekort van tussen de 1500 en 2000 wooneenheden tot 2008. Maar de Taskforce Studentenhuisvesting, waarin de gemeente, de universiteit, Fontys Hogescholen en Avans Hogeschool samenwerken, heeft berekend dat het tekort tot 2500 kan oplopen. Het plan om de komende jaren in Tilburg duizend extra wooneenheden te realiseren is daardoor mogelijk ontoereikend.
Vooruitlopend op de nieuwbouwprojetcen komen er in Stappegoor binnenkort al voor vierhonderd studenten noodgebouwen, die in gebruik zijn geweest als opvang voor asielzoekers. (FG)