Studium Generale over jong zijn in 2004

Over ‘de jeugd van tegenwoordig’ wordt al gepraat sinds het bestaan van de mensheid. Vanmiddag organiseert Studium Generale van de Universiteit van Tilburg er maar weer eens een debat over onder de titel ‘Hoe is het om jong te zijn in 2004?’.
‘Het lijkt dat alle keuzevrijheid die jongeren tegenwoordig hebben behoorlijk veel stress oplevert’, stellen de organisatoren in de aankondiging. ‘Zeker als je het idee hebt dat alles ideaal moet zijn. Middelmatigheid komt in het vocabulaire van twintigers niet voor. Het is niet vreemd dat het begrip Quarterlifecrisis uit Amerika is komen overwaaien.’
Over deze en andere aspecten van het moderne jong zijn worden voordrachten gehouden door dr. Henk Vinken, drs. Nienke Wijnants en Paul Sikkema. Onder leiding van Marie-Louise Tabben, voorzitter van de debatclub Cicero, wordt gediscussiëerd.
Vanmiddag 13.00 – 15.00 uur, Black Box, geb. K Studentencentrum Universiteit van Tilburg, Grand Café Esplanade. Toegang vrij. (FG)

Programma Studium Generale