Virus blijkt oorzaak van storing

De storing die gisteren gedurende de hele dag de internetverbindingen van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch platlegde, is veroorzaakt door een computervirus. Dat was drie Windows-servers binnengedrongen en had ‘een extreme aanslag op de beschikbare bandbreedte’ gepleegd.
De hoofd van de Bossche ICT-dienst IBO, Ad Vogels, schrijft in een mailtje aan de gebruikers in Den Bosch, dat het euvel, waaraan de hele dag is gewerkt, uiteindelijk met hulp van het ICT-bedrijf Dimension Data rond 19.00 uur is verholpen. De veronderstelling, gisteren geuit op deze website, dat de storing verband zou houden met de koppeling van systemen van Hogeschool Brabant en Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, blijkt onjuist. (FG)