Beperkt aantal treinen rond Breda in tentamenweek

Breda is van woensdag 7 tot en met 14 april slecht bereikbaar voor treinreizigers vanwege werkzaamheden aan het spoor. In die week hebben verschillende faculteiten van Avans Hogeschool tentamens.
Er rijden in deze periode geen treinen tussen Breda en Roosendaal. Tussen 7 en 13 april is er geen treinverkeer tussen Breda en Lage Zwaluwe en op 8 april is er beperkt treinverkeer naar en van Breda. Er worden bussen ingezet door de NS.
De PABO, Faculteit Techniek & Natuur, Academie voor ICT & Management en de Faculteit Gamma van Avans Hogeschool Breda hebben in dezelfde week tentamens.
De werkzaamheden houden verband met de aanleg van de Hogesnelheidslijn (HSL) en kunnen zowel overdag als ’s avonds en ’s nachts plaatsvinden. Het is de bedoeling dat vanaf 2006 snelle treinen (shuttletreinen) zullen rijden over het HSL-spoor van Amsterdam via Breda naar Parijs.
De NS zal een speciale folder uitgeven waarin de dienstwijzigingen vermeld staan. Zie ook www.ns.nl. (DP)