Café De Boulevard sluit de deuren

‘Totaalcafé’ De Boulevard, naast het gebouw van de Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch, is gesloten. BV Everland, die het gebouw exploiteert, heeft het faillissement aangevraagd.

Door tegenvallende bezoekersaantallen kampt BV Everland met schulden, die volgens de berichten zijn opgelopen tot 70.000 euro. De twee stichtingen die de aandeelhouders vormen van de BV hebben enkele weken geleden besloten om het faillissement aan te vragen, zegt Thom van den Brule. Hij is vanwege zijn functie als hoofd van de afdeling Studentenzaken van de hogeschool bestuurslid van een van de stichtingen, genaamd Stichting Stad van je Moeder.
De BV Everland organiseerde via de andere aandeelhouder, Stichting De Boulevard, activiteiten voor jongeren in het pand. De stichting is nu op zoek naar een andere locatie. Vijf jaar geleden was De Boulevard in het pand aan Kraaikampen neergestreken nadat zij de toenmalige locatie in de binnenstad moest verlaten.
Medio vorig jaar probeerde De Boulevard het werkterrein uit te breiden naar grotere groepen studenten. Er kwamen voornamelijk kunst- en sociaal-agogische studenten, vertelt Van den Brule. ‘Onbekendheid’ met De Boulevard was één reden waarom studenten de lokaliteit links lieten liggen, weet Van den Brule. Anderen vonden het café weer ’te alternatief’. Voordat de Boulevard het gebouw betrok, was het de residentie van studentenverenigingen. De hogeschool is via de stichting hoofdhuurder van het pand.
Wat er met het gebouw gaat gebeuren weet Van den Brule nog niet. ‘De huidige inrichting is niet geschikt als lesruimte’, constateert hij. Wel zijn er activiteiten mogelijk als tentamens, feesten en recepties. Of kan het dienen als onderkomen voor studentenverenigingen. ‘Voorheen werd het ook door studenten geëxploiteerd.’ (GR)