Debat met Nijs gaat niet door

Het debat dat staatssecretaris Nijs woensdag 24 maart aan de Universiteit van Tilburg zou voeren met studenten is afgelast vanwege het overlijden van prinses Juliana. Voor de komende dagen zijn meer evenementen en activiteiten geschrapt.
Zo is het debat in de Tweede Kamer over het Hoger Onderwijs- en Onderzoeksplan (HOOP) op maandag 29 maart uitgesteld. In voorbereiding op het debat had het Platform PuinHOOP een demonstratie gepland op vrijdag 26 maart. Of die doorgaat is nog niet duidelijk.
Op 30 maart, de dag van de bijzetting in de Nieuwe Kerk in Delft, zou prinses Máxima het nieuwe gebouw van het ministerie van OCW in Den Haag openen. De plechtigheid wordt uitgesteld tot een nader te bepalen tijdstip.
Vanmorgen verviel de aangekondigde presentatie van het rapport Schutte over de ‘hbo-fraude’ al.

In de periode tot de uitvaart van prinses Juliana volgende week dinsdag heeft het kabinet alle feestelijkheden afgelast. In de Tweede Kamer worden in dezelfde periode geen plenaire vergaderingen gehouden. (FG)