Directeur stuurt studenten brief over verbeteringen

Alle studenten van de PABO hebben onlangs van directeur Jef Bückers een brief gekregen. In de brief kondigt hij projecten aan waardoor bepaalde zaken op deze opleiding beter moeten gaan lopen.

Hij noemt in de brief onder meer dat de driejarige opleiding voor vwo´ers en het eerste en tweede jaar van de deeltijdopleiding gaan werken met thema´s, net zoals in de voltijdopleiding gebeurt. Hij belooft de studenten dat hun beoordeling vanaf september binnen drie weken na afloop van een kwartaal in het volg-plus (studieregistratiesysteem) is opgenomen. De beschikbare stageplaatsen worden voortaan bij aanvang van het studiejaar verdeeld onder de studenten.
Er zijn ook al maatregelen genomen die nu al ingaan. Zo wordt de PABO-administratie vanaf 5 april zodanig georganiseerd dat een student met al zijn vragen op één punt terechtkan. Of het nu gaat over inschrijving, toetscijfers, stage of roosters, hij kan aan dit loket zijn vraag stellen. Zelfs aan parkeerplaatsen voor studenten is gedacht. Voor hen wordt, bij wijze van proef, een extra parkeerterrein achter het gebouw opengesteld.
In de brief geeft de directeur aan dat de organisatie van de PABO te complex is geworden. Dit zou te wijten zijn aan de vele onderwijstrajecten van de onderwijsopleiding (voltijd vierjarig, voltijd driejarig, deeltijd, verkort, duaal en zij-instroom). Hierdoor kunnen volgens de directeur nogal wat zaken misgaan. Bückers hoopt dat de verschillende maatregelen een ‘eenvoudigere onderwijsorganisatie opleveren’. (PM)