Geïmproviseerde open dag op kunstacademie

Omdat in een brief abusievelijk stond vermeld dat er vandaag een open dag zou zijn, organiseerde de kunstacademie in Den Bosch een extra open dag.

Vanaf afgelopen woensdag ontving de kunstacademie telefoontjes van mensen die informeerden naar de open dag van vandaag. Terwijl er geen activiteit van die aard gepland stond. Om de geïnteresseerden niet teleur te stellen werd op stel en sprong een open dag geïmproviseerd.
Volgens Caroline Soons, medewerkster van de kunstacademie, ligt de fout bij Bureau Studentenzaken. Hier verwijst men door naar het Studie Informatie Centrum. Soons: ‘We willen nu uit gaan zoeken wat er allemaal precies fout is gegaan.’
Thom van den Brule, hoofd Studentenzaken, bevestigt dat er een fout is gemaakt. Mensen die brochures van de kunstacademies hebben aangevraagd, kregen tevens een lijst met open dagen meegestuurd. En daar stond ook de datum van vandaag bij. ‘Die datum is eerder genoemd als mogelijke open dag, maar is later geschrapt. Op de een of andere manier is die toch op de lijst blijven staan’, verklaart Van den Brule.
Verschillende studenten van de kunstacademie zijn ingezet om de dag in goed banen te leiden. Er staat een informatietafel bij de ingang en de bezoekers krijgen een rondleiding. David LeLarge, vierdejaars student beeldende kunst, is een van de studenten die bezoekers opvangt. LeLarge: ‘Ik geloof dat het al de derde keer is dat zoiets fout gaat. Het gebeurt wel erg vaak.’
Er dienden zich vandaag zo’n twintig bezoekers aan. (DP/GR)