Joannes Collette lector bij Industrie & Informatica

Als lector Industriële Automatisering aan de Academie voor Industrie & Informatica is per 1 april benoemd Joannes Collette.
Hij werkte dertig jaar bij Philips waar hij zes verschillende functies heeft vervuld in de mechatronica en fabrieksautomatisering. Sinds drie jaar werkt hij als zelfstandige interim-manager in de industrie. Collette gaat onderzoek doen naar de automatisering in de industrie, daarbij valt te denken aan informaticasystemen en allerlei machines, maar ook de organisatie van de werkvloer.
De nieuwe lector gaat samenwerken met een kenniskring van docenten uit de opleidingen Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Technische Bedrijfskunde en (Technische) Informatica. Een van de doelen van het lectoraat is het opbouwen van een professionele relatie met industrieën uit de regio en het binnenhalen van betaalde opdrachten. Voor studenten betekent het lectoraat een uitgebreidere aanbod van interessantere stage-en afstudeeropdrachten bij nieuwe bedrijven. Ook het curriculum wordt enigszins aangepast aan de behoeften van de industrie.
Op 25 maart tijdens de reünie van de Academie voor Industrie & Informatica stelt de nieuwe lector zich voor het eerst voor aan docenten en oud-studenten. In zijn betoog geeft hij antwoord op de vraag: ‘heeft de industrie in Nederland een toekomst?’.
De reünie is voor oud-studenten van de opleidingen Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Technische Bedrijfskunde en Informatica van de afstudeerjaren 1999 t/m 2004. De bijeenkomst begint om 19.30 uur in het atrium. Aanmelden voor deze reünie kan via aii-onderwijsbureau@avans.nl. (CB)