MER Den Bosch dingt mee naar de PR Talentenprijs

De Bossche opleiding Management, Economie & Recht (MER) doet mee aan de PR Talentenprijs 2004. Tien hbo-opleidingen uit Nederland en België wedijveren wie het beste communicatieplan voor een fictieve Grand Prix in Rotterdam heeft geschreven.

Zo’n negentig MER-studenten uit Den Bosch hebben de afgelopen maanden in groepen een communicatieplan opgesteld voor de denkbeeldige ‘Grand Prix van Nederland’, die in september 2005 in Rotterdam plaats moet vinden. Het beste plan is opgestuurd naar de organisator van de wedstrijd, PR-bureau Van Hulzen uit Voorschoten. Van de tien inzendingen dringen er vijf door tot de finale op 15 april. De hoofdprijs is de titel PR Talent 2004 en een geldprijs van 1500 euro.

De studenten moesten een communicatieplan schrijven voor de Rotterdamse ‘race’. Belangrijk onderdeel is de manier waarop de protesten tegen de race weggenomen kunnen worden. Het evenement brengt grote organisatorische problemen met zich mee, zoals geluidshinder, luchtvervuiling en milieuoverlast. Ook moeten het Formule 1-circuit, dat door de hele stad loopt, aan strikte veiligheidsmaatregelen voldoen.

Birgit Gerritsen, docente bij de MER, heeft meebepaald welk plan uit Den Bosch ingezonden zou worden. ‘Deze groep probeert de Grand Prix niet te verkopen aan het publiek, ze probeert juist het draagvlak te verhogen door bijvoorbeeld de pers erbij te halen’, verklaart ze de keuze. ‘Ik vrees dat onze studenten het heel zwaar gaan krijgen, want de concurrentie is erg groot. De andere plannen komen allemaal van communicatieopleidingen terwijl bij onze opleiding communicatie een keuzevak is.’ (DP)