Nieuwe datum rapportage Schutte: 1 april

Voor de uitgestelde presentatie van het rapport Schutte over de ‘hbo-fraude’ is een nieuwe datum gevonden: donderdag 1 april. De rapportage werd afgelopen maandag op het laatste moment afgelast vanwege het overlijden van prinses Juliana.
Ook het kamerdebat over het Hoger Onderwijs en Onderzoeksplan (HOOP) heeft een nieuwe datum gekregen: maandag 5 april. Dat debat stond oorspronkelijk een week eerder, 29 maart, geagendeerd.
Staatssecretaris Nijs hervat haar tournee langs de collegezalen half april. De bewindsvrouw had juist deze week ingepland om met studenten te praten over de studiefinanciering. Vandaag had zij de Universiteit van Tilburg willen bezoeken.

De demonstratie tegen het HOOP vrijdag a.s. was door het Platform PuinHOOP bedoeld als opmaat tot het kamerdebat op maandag a.s. Hoewel het debat nu is doorgeschoven laten de organisatoren de demo deze week doorgaan. (TdO/HOP, FG)