Raad van Bestuur voorbereid op negatieve publiciteit

De rapportage door de commissie Schutte over de ‘hbo-fraude’ vanochtend zal mogelijk negatieve publiciteit opleveren voor Avans Hogeschool. Die verwachting spreekt de Raad van Bestuur uit in een e-mail aan alle medewerkers.
Het bestuur baseert zijn verwachting op de inzage in het conceptrapport, die pas onlangs heeft plaatsgehad. ‘Kennelijk zit Avans Hogeschool aan het eind van de rij van instellingen waarover wordt gerapporteerd’, aldus de e-mail. Daardoor konden de medewerkers pas nu worden geïnformeerd.
De Raad van Bestuur vraagt begrip voor het feit dat vandaag al informatie in de media kan verschijnen, voordat men de eigen medewerkers nader over het definitieve rapport heeft geïnformeerd. Vanmiddag heeft het bestuur een gesprek met de pers.
Medewerkers wordt verzocht zelf geen commentaar aan de media te geven, maar voor vragen door te verwijzen naar de perswoordvoerder Ineke de Schepper. (FG)

Nagekomen bericht: Rapportage Schutte uitgesteld