Studenten hangen stellingen aan de deur

Wat Luther kan, kunnen wij ook, dacht het Platform PuinHOOP. De studenten spijkerden tot nu toe zeven stellingen aan verschillende deuren. Alles in voorbereiding op de demonstratie tegen het beleid van Nijs op 26 maart in Amsterdam

Op de deur van het PvdA-hoofdkantoor plakten de onderwijsprotestanten: ‘Maatwerk moet voor iedereen standaard zijn’. Die zit. Het schijnt echter dat de PvdA toch bij haar mening blijft.
Het Maagdenhuis ging op slot toen de studenten eraan kwamen. Dan kon het tenminste niet bezet worden. Maar de studenten hadden iets veel scherpers op het oog en aan de deur prijkte al snel de stelling: ‘wie studenten meer laat betalen, minacht ’t publieke belang’.

Blijft het hierbij? Natuurlijk niet. ‘Tot aan de demonstratie moeten we nog een heleboel stellingen verzinnen en opplakken’, zegt Kiko Luijten, voorzitter van het actieplatform. (BB/HOP)