Studenten St. Joost exposeren op Schiphol

De expositie Transit waaraan onder meer studenten van de kunstacademie in Breda hebben gewerkt, is binnenkort te zien op Schiphol.
Van 15 april tot eind mei presenteren ontwerpers in opleiding oplossingen voor actuele problemen in de luchtvaart.
Met het project Transit dat tot en met 21 maart in Gebouw F, het Bredase centrum voor architectuur te zien is, probeert de kunstacademie een brug te slaan tussen de wereld van de kunst en de realiteit van de luchtvaart.
De oplossingen en ideeën van de ontwerpers bestaan overwegend uit praktische ontwerpen voor stoelen en douches in het vliegtuig, zakjes voor zieke passagiers en een smartkaart die zowel als paspoort, creditcard en als informatiebron dienst kan doen.
Inmiddels heeft het vliegveld van Frankfurt laten weten ook geïnteresseerd te zijn in de expositie.
Transit is een onderdeel van een jaarlijks terugkerend internationaal samenwerkingsverband tussen de kunstacademies van Mechelen, Leeds, Maagdenburg en Breda. De reizende expositie werd op 29 januari geopend op the Leeds College of Art and Design en is nu te zien in Gebouw F, Boschstraat 147 in Breda tot en met 21 maart. De werken worden op Schiphol tentoongesteld tussen terminal 2 en 3 van 15 april tot en met 31 mei. (CB)