Studentenwoningen in hotel Marktzicht

Hotel-café-restaurant Marktzicht aan de Oude Engelenseweg in Den Bosch zal geschikt worden gemaakt voor de verhuur van studentenwoningen.

Het hotel is verkocht aan een particulier belegger, meldt het Brabants Dagblad. De 23 hotelkamers in het gebouw zullen worden verbouwd tot tien tot twintig studentenwoningen.
Makelaar A. van der Veer wil telefonisch geen details over de plannen geven. Een woordvoerder van woningcorporatie Brabant Wonen, die woningen verhuurt aan studenten, zei er niets van te weten.
In het hotel werden feesten gegeven en er kwamen carnavalsclubs en muziekverenigingen. Omwonenden klaagden over geluidsoverlast. Na geluidsmetingen door de gemeente bleek dat het aantal decibellen overschreden werd. Het gebouw werd te koop aangeboden nadat in een gemeentelijke conceptnota strengere regels voor harmonieën en carnavalsclubs werden gepresenteerd. (DP)